So sehen Plattsnacker aus:

23. Plattdüütsche Wettlesen 2021

In ´n Mai wöör dat weer so wiet: Dat Plattdüütsche Wettlesen stünn an! Wegen Corona müss de Afloop en beten ümstellt warrn. Man dröff blots Klassenentscheden un den Schoolentscheed maken, de Dezernats- un Bezirksentscheed sünd utfallen. Liekers hebbt sik 44 Jungs un Deerns ut de drütten un veerten Klassen funnen, de bi dat Wettlesen mitmaken wullen. Doll!

Toeerst hebbt de Kinner sik en Leesgeschicht utsöcht un denn düchtig un ieverig to Huus mit Oma, Opa, Mama oder Papa öövt. Denn kööm de Klassenentscheed. De Kinner wören bannig jiddelig as se jümmer Geschichten vör ehr Klass un de Jury vörleest hebbt. Ok en Gruppenbidrag vun söss Kinner ut de 3b wöör dor mit bi. All hebbt se dat goot maakt! De Jury hett Punkte vergeven un müss in all Klassen dree Siegers utkieken. All Kinner, de mitmaakt hebbt, hebbt en plattdüütsch Book un en Uurkunn kregen.

För de dree Klassensiegers güng dat denn wieder to ´n Schoolentscheed. Bi de drütten Klassen hebbt söss Kinner un bi de veerten Klassen hebbt negen Kinner vörleest. Un dat Lesen güng noch mal beter as bi ´t eerste Mal!

Ok hier hett de Jury weer dree Siegers utkeken, man dat wöör gar nich so eenfach. De Siegers legen mit ehr Punkten dicht bienanner.

Bi de drütten Klassen sünd sogor twee Kinner op den 3. Platz kamen: Lotta Mine un Hannes. Den 2. Platz hett Silas un den 1. hett Tjelle mit de Geschicht „Dat sünd de Olchis“ kregen.

In de Grupp ut de 3b hebbt Levi, Paula, Emma, Lennart, Sontje un Janne de Geschicht „Post dör di“ vörleest.

Bi de veerten Klassen hett Tammo dat op den 3. Platz schafft, Johanna op den 2. un Anna is mit de Geschicht „ ... un denn maakt dat bumm!“ op den 1. Platz kamen.

Wi graleert all Siegers vun Harten! Goot maakt!

Tjelle, Anna un de Grupp dröffen denn ok bi den Landsentscheed mitmaken. Dor sünd jümehr Leesgeschichten för opnahmen un as Audiodateien verschickt worrn.

Nu höört sik en anner Jury all toschickten Geschichten ut ganz Neddersassen an un kickt weer Siegers ut. För de Besten gifft dat en Priesgeld. De Winners warrt an ´n 7. Juli 2021 bekannt geven. Kiekt wi mal, wat dor bi rutsuert. Wi drückt de Dumen!

Tokamen Johr gifft dat weer den Plattdüütschen Schooltheaterdag. Dor künnt all Kinner mitmaken, de geern mal op en Bühne stahn un in verscheden Rullen slüppen wüllt un Spaaß an ´t Verkleden hebbt.

Isa Steffen

Du kannst das (noch) nicht lesen? :-)

Dann gibt es unter diesen Bildern eine Übersetzung!

23. Plattdeutscher Lesewettbewerb 2021

Im Mai startete wieder der Plattdeutsche Lesewettbewerb. Wegen der Coronapandemie musste der Ablauf ein wenig umgestellt werden. Es durften nur Klassenentscheide und der Schulentscheid durchgeführt werden, der Dezernats- und Bezirksentscheid fanden nicht statt. Trotz der schulischen Widrigkeiten wollten 44 Jungen und Mädchen aus den dritten und vierten Klassen am Lesewettbewerb teilnehmen. Toll!

Zuerst suchten sich die Kinder eine Lesegeschichte aus und übten dann eifrig das Vorlesen mit Hilfe von Oma, Opa, Mama oder Papa. Am Tag des Klassenentscheides waren alle ganz aufgeregt. Die Kinder lasen die Geschichten ihrer Klasse und der Jury vor. Auch ein Gruppenbeitrag von sechs Kindern aus der 3b war dabei. Alle haben sehr engagiert und gut gelesen! Die Jury hat Punkte für das Vorlesen vergeben und in allen Klassen die ersten drei Plätze bestimmt. Alle teilnehmenden Kinder haben ein plattdeutsches Buch und eine Urkunde bekommen.

Die drei Erstplatzierten jeder Klasse durften dann am Schulentscheid teilnehmen. Bei den dritten Klassen haben sechs Kinder und bei den vierten Klassen neun Kinder vorgelesen. Alle haben sich nochmals verbessert!

Auch hier hat die Jury wieder jeweils die ersten drei Plätze vergeben, was aber gar nicht so einfach war. Die Sieger lagen mit ihren Punkten dicht beieinander.

Bei den dritten Klassen sind sogar zwei Kinder auf den 3. Platz gekommen: Lotta Mine und Hannes. Den 2. Platz hat Silas und den 1. hat Tjelle mit der Geschichte „Dat sünd de Olchis“ erreicht.

In der Gruppe aus der 3b haben Levi, Paula, Emma, Lennart, Sontje und Janne die Geschichte „Post för di“ vorgelesen.

Bei den vierten Klassen hat es Tammo auf den 3. Platz geschafft, Johanna auf den 2. und Anna erhielt mit der Geschichte „ ... un denn maakt dat bumm!“ den 1. Platz.

Herzlichen Glückwunsch allen Siegern! Das habt ihr gut gemacht!

Tjelle, Anna und die Gruppe durften dann auch am Landesentscheid teilnehmen. Dafür wurden ihre Lesegeschichten aufgenommen und als Audiodateien verschickt.

Nun hört sich eine andere Jury alle zugeschickten Geschichten aus ganz Niedersachsen an und wählt wieder Sieger aus. Für die Besten gibt es ein Preisgeld. Die Gewinner werden am 7. Juli bekannt gegeben. Drücken wir unseren Teilnehmern kräftig die Daumen!

Nächstes Jahr findet wieder der Plattdeutsche Schultheatertag statt. Dabei können alle Kinder mitmachen, die einmal auf einer Bühne stehen möchten, gerne in verschiedene Rollen schlüpfen und Spaß am Verkleiden haben.

Isa Steffen